Nieuwe campagne voor zeldzame vorm van kinderkanker laat letterlijk de olifant in de kamer zien

08 augustus, 2022

Vandaag - maandag 8 augustus - is onze landelijke campagne om neuroblastoom onder de aandacht te brengen van start gegaan. We zijn trots op het resultaat en bijzonder dankbaar voor de kostenloze inzet van Greenhouse, Mindshare en INCA die deze fondsenwervingscampagne ontwikkelde. We ervaren een hartverwarmende samenwerking met een geweldig eindresultaat!

 

Dochtertje

In 2020 werd bij het dochtertje van Greenhouse medewerker Michel Vrancken neuroblastoom gediagnosticeerd. "Waar ik me de hele behandelperiode machteloos heb gevoeld, ben ik nu trots op het feit dat we samen met een grote groep collega's een verschil kunnen maken, en een bijdrage kunnen leveren aan toekomstig onderzoek."


Remmende factor

Voor het financieren van onderzoek naar neuroblastoom is veel geld nodig. Omdat wij hiervoor volledig afhankelijk van donaties, kwam de deskundige hulp van Vrancken en zijn collega’s als geroepen. “We zijn trots dat we de donateur daarbij de belofte kunnen doen dat iedere ontvangen euro altijd volledig wordt besteed aan het onderzoek naar neuroblastoom”, aldus Mari-Elze Boogerd, hoofd Marketing & Communicatie van Villa Joep.

 

Het olifantje van Joep

De campagne start vandaag met online en social media-uitingen, een tv-commercial en een radiospot. Alles kosteloos geproduceerd en geadverteerd. Binnen alle uitingen staat een klein olifantje centraal. Dit olifantje is niet alleen het logo van Villa Joep, maar was ook het favoriete dier van de Joep Steijn. De 4-jarige Joep overleed in 2003 aan neuroblastoom en vormde de inspiratie voor de start van de stichting.
 

Geef de campagne een podium

Wil je bijdragen aan de bekendheid van neuroblastoom, geef de campagne dan een podium binnen je eigen sociale en/of online kanalen. Op deze pagina vind je de story-video Geef leven! alsook een toolkit met verschillende visuals. De video vind je via ons YouTube kanaal.

 

CREDITS

TVC: Danu Caris (regie)

Lin Hou Oei (DOP)

Sean Louw (camera-assistent)

Boyd Bakema (gaffer)

Studio Make (audio & mixage)

Kindcentrum Theresia (filmlocatie)

Kristel van Eijk (Voice over)

Frans Suijs (color grading)

Mounttec (Equipment)

Gripwise (Equipment)

Cinesupply (Equipment)

Anne Smolders (Art department)

RADIO: Kristel van Eijk (Voice over)

PRINT: Hans Gerritse (DTP)

CREATIE EN PRODUCTIE: Greenhouse.